Co je to PageRank? Jak ho zvýšit?

PageRank značí hodnotu, kvalitu či důvěryhodnost dané webové stránky. Výši pageranku určují z 99,9% hypertextové zpětné odkazy (největší hodnotu mají tématické). Důležitým prvkem pro hodnotnější pagerank, resp. eliminovat penalizaci, je mj. i platný kód www stránky (validita). Zařazení www stránky do reklamních systémů, tzv. autosurfů, též dochází k penalizaci s následným snížením pageranku. Na výši pageranků, se často přihlíží při prodeji www stránky.

Výše pageranku, však nemá velkou velkou váhu při vyhledávání, ve fulltextovém vyhledávači.

Co je to PageRank? Jak ho zvýšit?

Nejznámější a nejrelevantnějšímí ranky v česku jsou:
Google Pagerank (google.com). Tento rank vykazuje hodnoty 0 až 10.
S-Rank (seznam.cz). Tento rank vykazuje hodnoty 0 až 10.
Jyxo Rank (jyxo.cz). Tento rank vykazuje hodnoty 0 až 220

Do nedávna, Google prováděl, pravidelné update pageranku, přibližně každé kalendářní čtvrtletí, tedy 4x ročně. V současnosti, je to jednou ročně. S-Rank a Jyxo rank, jsou aktualizovány průběžně.

Jak zvýšit pagerank webovým stránkám?

Pagerank je o zpětných odkazech. Takže vyměňujte (doporučujte) odkazy s co nejvíce stránkami, které mají vysoký pagerank. Avšak, čím méně je na stránce hypertextových odkazů, tím je odkaz hodnotnější. Výše pageranku, neurčuje pouze počet zpětných odkazů, v úvahu se také bere hodnocení odkazujících stránek. Nemá tedy cenu, mít na stránce 200 odkazů, z nichž polovina má google pagerank 2, doporučuji měnit odkazy se stránkou, která má minimální google pagerank 3. Je velice důležité, aby vyměňovaný odkaz byl, co nejvíce tématický k vaší stránce. Rozhodně se nedoporučuje, vyměňovat odkazy s weby, zaměřenými na pornografii! Následná penalizace, ve formě snížení ranků, by se vám jistě nevyhnula.

Další možnost, jak zvýšit pageranky, je registrace do katalogů. Není to sice úplně to optimální, ale určitý smysl to má.

Pozor také na odkazy s wwww a bez www (rozdílné ranky). Proto je optimální mít zpětné odkazy jednotné.

V kódu stránky, vyplňujte meta tagy – keywords a description. Description dnes sice nemá zásadní váhu, ale keywords ano. Keywords je důležitý především pro vyhledávače. Doporučuji to s počtem slov příliš nepřehánět.

Dát na webovou stránku hypertextový odkaz a nepřeposlat rank?

Ano, to lze. A velice jednoduše – do kódu stránky, k hypertextovému odkazu, zasaďte atribut: rel=“nofollow“ Já přidávám i target=“_blank“ – otevření v nové stránce.

Veškerý obsah, na Mozektevidi.cz, je zakázáno dále šířit (přebírat)! Nepřeji si dále šířit (přebírat) i tento článek! Admin.

Zalinkuj:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *